Saturday, July 18, 2009

Jumaat yang mulia

post dibebel pada : 17 julai



hai...wah...bg salam dulu la.. salam sumer:) arigato arogato.. errrrr...today! tetibe terus today, tak kire, nk today gak taknk yesterday tomorrow...sebab today ade byk citer best nk diceritakan..orait..aku citer satu2 yeah,,,sebab byk sgt citer...nnti cmpur2 citer..pembaca tak paham lak..so, lets me story one by one...eceheceh..jap lagi bersimpang siur bagaiii..lets c..haha..kfc pun best gak:) jom jom g mam kfc..sapa nk belanja aku, angkat tgn..ok, aku down...takde org angkat tgn.:(

okies...penulisan aku diganggu oleh bunyi buzz2 di ym aku...penulis kefeningan jap, sebab tak tau nk layan mane dulu...hoho...tahniah buat kosmate aku, mat joe..kerana berjaya mengviva kan dirinya tuk tesis sarjan die...(maap, sarjana) leh konvo la ko joe bulan 8 nih..tahniah..nnti aku dtg menziarah bersama mek t membawa tepung..blg kat ko..hahhaha.. (kompem jd parti besday lak)..huhuh..de yg kena halau ngan pak guard nnti..haha.( tak pernah dibuat org cmtuh weyh, sumpah jahat bangat).. lor...menyimpang dh nurul hajar nih..orait..straight!!


straight2~~~arini kan uolz..aku sepatutnya takde kelas..kl diikutkan jadual aku la...tp aku kena n terpaksa g UKM gak, sebab nk g amek buku yg difotostat..sebab ari isnin nih ade kelas, n ade perbincangan sal artikel dlm buku tuh...so, aku gigih gak g UKM ari2 jumaat yg mulia ni tau... nk dijadikan cerita...mmg aku nk wat citer pun..( eh, tp nih citer betul tau, bukan rekaan semata2..so..percaye buleh).. aku bertolak dr rumah kul 10pg.then disebabkan malas nk drive n aku tak terpk pun ape kemungkinan2 lain yg akan berlaku, if aku tak drive...so, aku pun merajinkan diri tuk naik komuter jah..tinggal kete kat stesen komuter..aku pun menaiki la komuter yg sgt lembab skrg ek..( sumpah aku bersumpah2 dlm train tuh..smbil membaca buku bertajuk "rahmat disebalik dugaan". nnti aku citer sal buku nih..post khas pasal buku tu je..tunggu ek..sgt bestttt biler di baca..so..sumer org..anda diperintahkan utk membcanya..pergi la cari di kedai2 buku di luar sana...kedai basikal jgn cari ek..tu mehngong namanya..

straighhtt~~ dh smp ukm..kul 12.30...seyes sgt lama kan..kl drive leh smp seremban dh...hoho..tp takpe..sabar itu penting..aku kan penyabar..:) aku pun berjumpe la jr. aku nih kat fak, so aku ajak la die menemani aku lunch...pergi la ke kedai mkn tuk lunch...wahoooo...ramainye org...cmne nih..perut dh lapar..takan nk jln cari kedai mkn lain kot...seyes mek tak larat...last2..tunggu gak la kebanjiran manusia itu reda..finally dpt gak aku mkn...buat gaya bajet dh tahap super duper senior kat ukm tuh..main redah je.adik2 1st year smbil beratur, smbil dok mengarut...haduhhhh...sumpah geli..nape la dik. takde tmpt lain ke nk ngorat..p la cari port baik sikit..kat kafe smbil nk bayar nk pilih lauk nih buleh ko nk ngorat... kl ikutkan hati, nk je aku soun sorang2...tp sabar ( aku kan penyabar) :)


straight~~~ abes mkn, takde la smp basuh pinggan ek...aku pun gigih g panjat tangga, g library... eh jgn buat fitnah ckp nurul hajar buat2 rajin g library ek...mmg aku berniat dr semalam lagi nk g library..tp disbbkan smlm aku tidak punya kekuatan tuk memanjat tangga..so aku lupekan hajat aku ( pdahal tertonggeng kat umah, kesakitan keperempuanan)..hoho..aku nk pendek kan citer je la...malas dh nk citer pnjg22..disebabkan penulis dh tahap mengantuk bangat nih..
dipendekkan citer..aku smp di stesen komuter ukm kul 3.30ptg...korang tau kul bape aku dpt naik komuter...jeng jeng..k..letup2 ckit....hahhaha...kul 6.45 ptg... ha. korang byang kan cmne keadaan aku masetuh...dgn beratus2 buku ditangan ( tipu), dgn dh 3 jam dok situ dgn dh 8 train berlalu pergi depan mata begitu saja..wahhhhhhhhhh...mmg sgt2 tension..( kompem kl suh ingat blk, aku sanggup terjun kolam renang, bajet cm pandai berenang..hahha)..mase tuh mmg pressure n stress aku dh smp ke dahi dh...hooho...tu nasib baik train yg smp kul 6.30 tu mmg rezeki aku la..smp kat stesen kajang je..aku dh dpt duduk...alhamdullilah...syukur kepada Allah..


so..tu je citer aku di hari jumaat yg mulia nih..nk ngumpat tak baik lak..bajet hari lain leh ngumpat n tak dpt dosa la...hhhaha..tidak2..bukan dimaksudkan begitu...tidak terniat pun nk maksudkan cmtuh..berniat tuk release tension je...senang citer takyh ngumpat..kata je depan2 tuan yg ko nk ngumpat tuh.. senang citer.. meh sini kom aku nk ngumpat ko...haha..(antara dialog2 yg fames)..


masyaAllah..mengantuk sungguh hamba mu ini....ok la...tidak tahan lagi menahan kepedihan mata ini...so, aku nk guling2 dulu..arini penulis kekurangan mood tuk bergurau senda bersama pembaca..kahkahkah..seyes manje:) maap sumer ya...thanks visiting my blog..c u soon...babai....






Image Hosted by ImageShack.us

2 comments:

Anonymous said...

kau kalau tulis x pernah pendek kan aja??
sampai x daya aku nak bace...

Nurul Hajar said...

hohoho...tulis dgn pelbagai niat la wa..mmg la pnjg..hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...