Wednesday, July 15, 2009

Mari berpantun

post dibebel pada : 15 julai



ada ubi ada batas
ada hari, Tuhan balas....
kl ade sumur di ladang
tak buleh tumpang mandi
kl ade umur yg panjang
InsyaAllah, jumpe satu hari nnti.....
(pantun ini ditujukan kepada sesiapa yg berkenaan)

orait..pemantun menulis entry tanpa memberi salam... maap... tetibe pemantun nk berpantun.. ( eh, pemantun sekolah ni tau)..sekolah je! ( eh, sy peserta kuiz sastera perdana peringkat kebangsaan tau)..ala, tu pun nk kecoh,,haruslah kecoh...masuk telebision beb..sapa tak kecoh... eh, aku main netball tau peringkat daerah...eleheleh...daerah je..( wahaa.... teringat zmn sekolah dolu2..alangkah bstnya kl masa nih dapat diputar kembali, tp tu sumer hy tinggal memori):)



pemantun sgt busy sekarang nih n ( sempat lagi taip post) HAHHAHA + ngan tension n + serabut coz.. seperti entry sblm nih, pabila hari2 pemantun dipenuhi dgn kelas, asaimen, bebel2 supervisor ( nurul, awk kena buat cmnih tau) heuuu.. tibe aku dpt nama panggilan baru, sesuke ati je Dr ni panggil aku nama tuh,nasib baik itu adalah sebahagian nama aku.takpa2.. esok, pemantun berhajat ( hajat itu penting) nk melepaking di PTSL ( singkatan kpd perpustakaan tun sri lanang).. serius nurul hajar rajin skrg g library.. ye la..nnti supervisor aku bebel mengalahkan pompuan..malas nk dgr.. so, aku kena berusaha tuk menjejaki segala ilmu2 mengenai penjimatan tenaga, n carbon reduction...ini adalah hint2 tesis sarjan aku..hahaha..tesis sarjan..baik torejan jah..best ckit..adoyaiii.pemantun dh bling2 ek..maap.. tesis sarjana ku:)




dua tiga kucing berlari
mana nk sama si kucing belang
dua tiga buleh ku cari
mane nk sama cik nurul hajar seorang..



wahaaa..pantun di atas sgt masuk bakul angkat sendiri!!! hahaha..aku suke, aku nye suke la... mase kecik2 aku suke main dlm bakul kain kot..tu suke masuk bakul angkat sendiri..( eh, kamu jgn nk hipokrit + ego kata kamu tak pernah main cmtuh ek) tipu sumer tuh..hohoh.. tipula kl tak pernah masuk bakul kain mase kecik2 dulu..tipuuuuuu...ok dh..cukup dgn penipuan tersebut..tp aku tak tipu yeah, aku mmg suke dgn bakul..tu sebab suke jemur kain, lipat kain..kahkahakah..kumpul kain yg tak basuh pun suke gak...peace:).



aku dh 2 hari tak tgk fukuchan kesyangn ku..rindu die:) hari ni nk tgk la..nk gelak2 ngan die..guling2 smbil gelak..sumpah geli cm org baru2 bercinta jah..haiyakk:) i know i know wat u did last summer..kahkahakah... ape yg kamu tau nurul hajar..ok..pemantun cube kelarian topik utk mengelak dari di tanya soalan suh balas pantun... sumpah tak tau balas.. yeyey.. jp lagi ade fukuchan..gonna to watch my fukuchan chan chan...lets go frens:)




orait, fukuchan tak start lagi, so jum aku nk pok pek pok pek lagi...kl nk dgr, teruskan pembacaan anda, kl takmo, cepat2 tutup..nnti awek jelous babe:p g layan awek, jgn layan blog sy.. nnti awek merajuk..susah den dibuatnyo:p okies dear. ok, go on with my pok pek... ape lagi nk di pok pek kan ni yeah... ooo...aku nk bercerita mengenai hari2 aku dh 2 minggu berada di semester 2..sebenarnya aku menanti dan menanti hari aku kena presen proposal..aku tak tau biler, coz aku nye kredit hour tuk projek penyelidikan aku ni pun tak di register lagi oleh pak mail..( die merupakan pakcik yg sgt2 baik di pejabat siswazah ku) smpkan die kejar aku nk bagi result aku sem lepas...sebab aku sorang je tak pegi amek lagi,, serius gigih pakcik ni cari aku...dh la agak2 dh nk pencen kot usia die, tp larat lagi mencari dan mencari aku di khalayak ramai tuk hanya memberi slip result aku sem lepas...pak mail..thanks so much ( even pakcik tak bc blog sy nih, tp sy nk wish gak)..sy tabik pakcik:) tabik askar..(ok, sy tak suke askar lagi2 palapes2 yg tak berlapes mulut sumernya).. nk suh aku kutuk sal palapes, satu blog aku penuh kang..tp takpela..lupekan buat seketika.aku tak suke nk panjang2 kan citer yg tak pernah pnjg pun..so, forget bout that..kl ade yg terbawak2 smp mimpi pas bc blog aku nih, kompem awek or balak die tuh palapes..hohoohohooohoh:) ku suka kau suke,, nk tunggu apa??? palapes pun, belasah je la..janji cun janji santek..kan kan kan.. :p




tutup sudah citer palapes..nnti satu hari aku akan citer gak kot sal palapes nih...tunggu je la yeah kl nk dgr citer aku..ermmm..citer lain lak la..ape kes citer palapes! :p aku nk citer sal polis la...haiyakkk...takmo2..ape la nurul nih...( hahah...sumpah geli org panggil sy nurul, terasa seperti nurul penyanyi gituh..hahah) eh, korang nk tau ade gak yg sesuke hati panggil aku siti tau...ewahewahh..mentang2la 2nd nama aku hajar, biler ade hajar je, ade siti la yeah...ho...siti itu bukan nama aku yea..syukur nama aku nurul hajar... cm kelakar la org panggil siti..yeah..aku tak tipu..td ade cosmare aku dr indonesia tu, sonok je panggil aku siti..smp ke sudah aku tak toleh pun ka die..then die pelik.die ty aku..pastuh kompem tertonggeng2 die mintak maap kat aku ( motipp)..tp kan ade gak yg tak boleh bla kan...aku pernah la jumpe makhluk2 tuhan nih, dh punye santek mak ayah die bg nama kat die, siti ########. nk gak nama glamour...nama siti tuh dh pendek, nk pendekkan lagi..haiyaaa...tak bersyukur ke pada nama yg diberi:) kl pendekkan lagi jd ape yeah...si,sit, s..mcm2 ade...lawak2..panggil je la siti..bersyukur kepada Allah..ade gak org cmnih kan...ermmmm..( wat so ever)




okies....aku terasa cm aku tgh sebuk mengulas diri aku lak...eh tak...bukan mengulas diri, tp memperkenalkan diri aku buat yg tak kenal aku sapa...dan sapa yg dh kenal n tau nama aku...lupekan...lupekannnnnnnnn yg lain...:p nama aku bermaksud cahaya batu.. tambah aswad ckit jadi cahaya batu hitam.....bersyukur kepada Allah:) aku lupe aku pemantun kan tadi... haiyaa..cmne leh lupe nih..orait..pemantun nk bagi pantun lain nih..ok takmo...sumpah malas nk pk pantun ape.. huit..fukuchan ku dh start la..okies la..izinkan pemantun mengundur diri ya... erm...one more thing..post nih aku byk merapek jah..so kpd sesape yg terasa anggaplah ini aku bermain bola jaring sambil borak2 bersama player lain..buleh plak cmtuh..kompem refree tiup wisel..kuar kamu kuar kamu...haiyo..ampun maap dipinta..penulis skrg berada pada tahap ketensionan yg teramat sgt..so gurau2 itu lebih baik difikirkan drpd serius saje kan...come on babe! so, penulis merasakan takde sape pun yg akan terasa, coz ni sumer hak peribadi penulis, k.. babai...c u olz in the next post ya...( kl ade yg terasa, can leave a comment here) tq:)


Image Hosted by ImageShack.us



2 comments:

wmfaiq said...

hmm...cantik sggh bahasa nurul hajar..

Nurul Hajar said...

sy belajar kat ukm...mmg la cantik bahasa2 nya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...