Sunday, May 17, 2009

Setelah sekian lama tidak bertemu...


~cantik tak kami pose..hahhaha..

salam sumer...hari nih aku satu hari tiada dirumah..kul 8 mlm baru blk umah...ini kerana aku telah berusaha bangun jam 7pg utk bersiap2 tuk pergi ke sekolah ku kerana ada mesyuarat agong ALUMNI ASBUDI ( stand for shortform nama sekolah aku).

Sgt besh yea perjumpaan n mesyuarat td..hati ku happy tak terkata kerana dapat berjumpe dgn cikgu2 aku yg hampir lima tahun tak jumpe n juga kengkawan ku yg dh jadi tunang org, de yg baru jadi awek org, de yg baru jadi pakwe org, (org tuh bukan aku yea, org tuh adalah kwn aku, jgn salah paham).. aku setia k:)

majlis bermula dgn ucapan dan sebagainya sehingga jam 11.30pg. aku tak dgr ape pun yg diucapkan, sebab aku sebok berborak ngan cikgu malisah ( cikgu nih conduct team netball sekolah aku, yg setelah 10 tahun tak pernah dpt johan, tibe for the last time thn 2003, kitaorg berjaya meraih johan buat pertama kalinye..perit jerih bermain, team netball ASBUDI mmg best) aku dh 4 tahun tinggal netball, smp kan cikgu malisah tegur badan aku chubby..huahua..cikgu takmo ckp cmtuh, sy main nnti cikgu..:)aku juga berborak ngan kwn sepasukan team netball, die dulu terer main center,cik wawa yg kurus lagi kecik( aku jeles, harap maklum). tu la, betul org ckp, kl kite pernah jadi atlet, kl berenti jd atlet, bdn akan naik dgn mendadak seperti solero shot di genting yg sgt best tuk menjerit..waaaaaaaaaaaaaaaaa tidak!!!!!(ha, cmtulah).

ermmm....setelah jam 11.30pg cmtuh, majlis ditangguh dan disambung jam 11.45 tuk santapan diraja..gituhhh..aku pun bermain dan bermkn bersama rakan2 sambil mencari rakan2 lain yg dh lama tak jumpe..sempat gak la jerit2 sebab terkezut ngan perubahan yg berlaku, al maklum la 4 tahun tak jumpe, kompem de tranformasi..wachaaa...suasan sekolah pun berubah, pokok yg dulu sebesar aku je, tp sekarang dh sebesar dinosour ultraman tuh..terkezut tgk.. ciptaan tuhan:)

jam 11.45 sepatutnya aku kena masuk dewan tuk mesyuarat agung bg pemilihan jawatankuasa ALUMNI, tp dek kerana excited nk berborak, kitaorg masuk setelah diberitahu, " eh nti ade cabutan bertuah lagi la"..hoho...pakat sumer berlari masuk dewan, dok blkg satu geng batch kitaorg, layan la mesyauarat tuh, di suruh sokong, angkat tgn..huhuhu

tibe saat plg best, cabutan bertuah.. cabut n umum n ade la yg akan g amek adiah tuh, tibe...jeng2 nombor bertuah 006 dipanggil...ehehe..nombor aku lor!!!..g amek g amek, last aku mintak tlg pakwe cik wawa tuk mengambilnye dek angkara aku terlalu excited sebab bertuah..hahahah..( uolz jgn marah yea, aku dpt hamper dimana makanan didlm nye sumer leh buat aku gemuk..tak suke tak suke!!)

ermmm..pas abes meeting..kitaorg decide nk g jejalan, coz lama tak jumpe, mule dcide nk g SOGO..kunun de makhluk Allah nk soping kasut...last decide g jusco kepong...kitaorg berempat menaiki proton pesona milik saudara sopi yg bakal berkahwin bulan 12 nih..memecut laju akhirnya smp gak ke destinasi.huhhuh..

smp kat sana, aku masuk jusco ngan cik wawa, terus pergi kat kasut2 n aku terus mencari dan mencari kasut yg aku idam2 kan hampir 5bulan sebab tgk org pakai cantik..aku pun cari la..2 kali kot aku tawaf part kasut tuh, last2 aku jumpe gak sandal yg berjenama buaya itu yea..



~lihatlah kasut ku yg santek nih bak kata cik wawa..huhuh

sgt best yea dipakai,,seswai tuk aku yg kuat berjalan nih..eh,kuat berjalan sebab g kelas k, bukan g merayap..hahhaah...

pas dh dpt kasut, sgt borink kat jusco tuh yea kawan2, kitaorg pun decide nk kuar dr situh n tak tau nk g mane...last2 en sopi bwk kitaorg g the curve damansara..aku pun dgn excited nye, pakaila kasut tuh berjalan2 di the curve ituh yea...sgt best..sebab de fashion show, pastuh de artis nyanyi sprt bob af, siti sarah...kitaorg pun sempat la layan n cuci mata gak la ngan model2 yg buat show baju jenama SEED tuh..layan je:)




penat layan, berjalan kaki menuju ke tesco bersebelahan( aku tau la aku pakai sandal baru yg sgt best, berjalan je la ek) kat tesco kitaorg decide nk lepak smbil bercerita kisah cintan cintun masaing so kitaorg pun lepak la kat kedai mamak kayu nasi kandar..minum air jah.. setalah jam hampir menunjukkan 6.30 ptg, kitaorg pun decide nk blk, but nk singgah cenelisure( betul ke aku eja..lantakla..) tuk membeli topup aku...ngehngeh... setelh tuh pun, layan cik wawa nk beli big apple yg seumur hidup die tak pernah makan, sgt sedap yea). after that, pulang ke rumah masing2 yea..eh tak, sopi anta smp sekolah, amek kereta masing2 ,then buat haluan masing2 lak..

moral of the story, untung dpt jumpe kawan2 yg sentiasa giler2..heheh.. mmg patut dibuat alumni nih...

k la ek..aku sgt penat setelah seharian tidak berehat,, so aku nk g guling2 jap..wakakka..babyeee..c uolz soon ya:)

p/s : aku dh dpt gmbr sandal ku yg santek tuh..cik wawa..thanks ya fot the pic ya...



Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...