Thursday, May 14, 2009

Kasih Sayang

salam kawan2 ku sekalian.. bertemu lagi kite di ruangan ku yg cantik nih..hehe..( sape lagi nk puji kl bukan diri sendiri kan, eh tp ade dh yg puji, so sape kate tak cantik tuh..leh kuar skrg, jgn bace lagi ek!) huh

hari ini, seminggu sudah aku bercuti..rasa bes ade rase borink ade, rase asyik nk mkn pun ade,. mane tak nye,pas subuh tido jap, bgn pagi, g toilet buat ape yg patut, pastuh g dapur bukak peti ais, tuang2 air yg patut tuk diminum, masak2 ape yg nk dimkn tuk brk1st, mamam @ melantak kdg2..haha.. ape aku kesah? pastuh masuk bilik, kemas bilik..ishk malas nye aku, org kemas bilik dulu baru kuar menyelongkar dapur, ni tak..hhhuhu..ikut suke ati aku la..time tido lagi aku dh kemas okey..sebab nye aku bkn tido lasak pun, selimut aku tak terjejas pun..wahaa..lagipun kemas tuh maksud aku, bukak tingkap, bukak langsir, jgn smp tercabut dh..kang puas nk pasang blk, adoyai:) pastuh aku pun bermula la sesi memberi kasih syg kepada anak sedara aku..weyh..asal tak mandi lagi..wuwuwuw..

tulah di antara rutin harian aku semenjak dua menjak nih,,cewaaahhh..cm best sgt je kan rutinku nih..

persoalan yg berputar ligat bagai roller coster di fikiran ku ini:

1. biler la aku nk g UKM ni????, nk g jumpe lectr.. nk setel sal tajuk tesis aku..ermm..sem 2 dh tak lama je lagi

2. biler la..asyik biler la je..tak mo la..tukar lain..mengapakah aku suke tido je sekarang nih? wuwuwu

3. bagaimanakah cara utk aku lebih produktif apabila duk di rumah selama 2 bulan nih??..euuuu..takmo jadi pasif je..nnti aku gemuk..takmo takmo..nnti abis sumer kena gigit ngan aku..hahahah

4. kenape la ade org yg tak pernah kesal ape yg die buat, even die ckp die dh insaf??? jawab2 kepada yg berkenaan..aku takmo jawab...aku nk tanya je..ngehngeh..aku ty ikhlas nih, jawab tau:)

5. dimanakah tempat yg paling best tuk aku bersoping dan cuci mata aku dikala bosan2?? asyik2 pergi shping kompleks kat umah aku ni jah, buhsan dh weyh.nk g jauh2 malas nk drive..kl de drebar kan best..pakcik drebar, bawak sy g suping kumplek, sy nk g jejalan mam angin jah..pastuh balik la.taklama pun..ha, kan best kl cmtuh..tp akan ade ke??? ermmmm..no komen

***********************
dh la..cukup dh kut klausa 5W tu aku gune tuk menerangkan persoalan di benak ku ini..heh.. ( haishkkk..anak sedara aku ni kacau lak).. serius kan, sgt sgt buhsan pabila kite takde keje nk buat.. nk study, pe benda aku nk study???, de ke kosmate aku suggest suh baca subjek sem dpn nye,,,wahaa...rajinnya aku nk baca..yg sem 1 punye pun tak terabis nk baca..nape tak suh baca subjek PHD nye,..aku teirngin gak kot:) genius ckit..kalah perdana menteri nnt..die ckp sepatah, aku bantah 100 patah..aishkk..ni ape tetibe citer perdana menteri lak ni cik aja oiii..merapu meraban ape nih??

erm...hari setiap hari menguji kesabaran aku utk menahan suhu agaknye 30 darjah celcius pun ade kot..sgt panas kan..ehhh..tak baik la ko ni ja, ckp cmtuh,..bersyukur sebab kite dok di bumi tuhan yg satu nih..di negara ini yg takde bencana yg teruk, yg aman damai lagi membahagiakan..cewahhh:) :p bersyukur kepada Allah..bersyukur dgn rahmatNya..yea.aku bersyukur..kawan2,bersyukur..insaf insaf

ok lah..makin byk aku menaip, makin byk aku merapek, so, drpd aku merapek tak tentu pasal, baik aku g buat keje2 yg berfaedah seperti siram pokok bunga di luar rumah ke..takan dlm rumah kot kan..ok dh..okies dokies..im going out... daaaaaaa..c u yea:)




Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...