Tuesday, May 12, 2009

HarGAi aNugerah CiNta

Bayangkan kamu mencintai seseorang, tetapi org tu tak mencintai kamu, tentu menyakitkan. Tetapi kamu lebih kecewa apabila kamu mencintai seseorang ttp tidak punya keberanian utk memberitahu ape yg kamu rasakan. ermmm..

Percaya atau tidak, kamu memerlukan seminit utk tertarik pada seseorang, sejam utk menyukai seseorg, sehari utk mencintai seseorg ttp mengambil masa seumur hidup utk melupakan seseorg yg anda cintai.

Mungkin Tuhan sengaja menemukan kita dgn seorang yg tidak sepadan sebelum kita ditemukan dgn yg sehati sejiwa.Justeru, apabila kita ditemukan dgn org yg tepat,kita akan mengetahui betapa berharganya anugerah itu.. ermm yelahhh:)

Cinta adalah ketika kamu dibuai perasaan, kesabaran dan romantis dalam suatu hubungan serta mengetahui bahawa kamu sgt mengabil berat tentang si dia.

Hal yg menyedihkan dlm hidup adlh ketika bertemu seseorg yg sgt bererti pada kita, namun akhirnya kita terpaksa membiarkan die pergi Ketika pintu kebahagian tertutup, yg lain terbuka.

ttp kdgkala kite menatap terlalu lama pada pintu yg ttutup itu sehingga kita tak melihat pintu lain yg terbuka tuk kite.

Teman yg terbaik adalah individu yg sentiasa berada disisi dan tidak mengatakan apa2 selain tetap menyokong kite dr belakang. Memberikan seseorg sumer cinta tidak akan menjamin mereka mencintai kamu.

Jgn mengharapkan cinta sbg balasan, tunggula hingga cinta itu berputik didlm hatinya. Ttp jika tidak, pastikan ia tumbuh didlm hatimu.

Ada hal yg sgt ingin kamu dgr,ttp tidak akan pernah dgr drpd org yg kamu sukai. Ttp jgn smp mejadi tuli kerna tidak mendengar luahan hatinya.

Jgn pernah mengucapkan selamat tinggal, jika masih mahu mencuba. Jgn menyerah selama rasa masih ada harapan. Jgn pernah berkata tidak menyintainya lagi sedangkan tak sanggup membiarkan die pergi.

Cinta dtg kpd mereka yg masih mempunyai harapan, walaupun sentiasa dikecewakan. Cinta hadir pada mereka yg masih mempercayai, walau kerap dikhianati. Cinta juga menghampiri pada mereka yg masih ingin mencintai, walaupun berulang kali disakiti dan kpd mereka yg mempunyai keberanian dan serta keyakinan utk membina kembali kepercayaan. gnlah mudah berputus asa.

Jgn melihat pd wajah, itu boleh menipu. Jgn melihat kekayaan, itu boleh luput. Berharaplah kpd seseorg yg boleh membuatkan kamu tersenyum kerana sebuah senyuman dpt membuat hari yg gelap menjadi cerah.

Berharaplah bertemu seorang yg dpt membuat kamu tersnyum. Ada saat dlm kehidupan apabila kita sg merindukan seseorg, ingin menemui dan memeluknya.

Semuga memperoleh cukup kebahagiaan, cukup dugaan yg akan membuat kita kuat, cukup penderitaan yg membuat kite tabah dan cukup harapan tuk buat kite bahagia. Selalu letakkan diri pd posisi org lain, jika merasakan itu menyakitkan, mungkin ia akan menyakitkan org lain.

Org yg bahagia tidak perlu selalu memiliki yg terbaik dlm segala hal. Mereka meluahkan yg terbaik dm segala hal. Kebahagian bukan bg mereka yg menangis, mreka yg terluka, mereka yg mencari,mereka yg mencuba.

Cinta bermula dgn senyuman, tumbuh dgn kemesraan dan berakhir dgn air mata. masa depan yg cerah berdasarkan pada masa lalu yg dilupakan. Kita tidak dpt melangkah baik dlm kehidupan hingga kita melupakan kegagalan dan sakit hati.

Ketika lahir, kita menangis dan semua org disekeliling kita tersenyum. Hiduplah dgn hidupmu, justeru ketika kita meninggal, kita satu-satunya yg tersenyum dan org disekeliling menangis.

kesimpulannya, cinta itu ada jika kita cari dan cinta itu indah jika kita tahu menghargainya.



Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...