Tuesday, November 08, 2011

Selamat berkorban :)

salam IdulAdha wahai rakan2 blogger dan para pembaca sekalian.. apa khabar anda semua? serunuk tak terperangkap dalam kesesakan lalu lintas dikala kamu semua pulang ke kampung untuk berhari raya.. sebenarnya kan kesesakan lalu lintas @jem itulah yg menghangatkan lagi suasana hari raya.. kalau takde jem rasanya mcm bukan raya kan. so takpela. bukannya selalu kamu semua terperangkap macam tu kan. yg pulang ke kelantan sepatutnya 7jam dh boleh smp kelantan ini smp 13 jam baru sampai kelantan..cuba kamu bayangkan betapa heaven nya duk dalam kete tgk bontot kete org lain kan.. wacayasamalu...kihkihkih..


ok..taknak bersyarah panjang.. belum terlambat totap nk buat entry pasal makan.. hobi baru sy sekarang.masak dan makan adalah sangat nikmat.. kali ini entry pasal juadah di pagi raya.. yg telah disediakan di malam hari raya ada jugak petang sebelum raya lagi dh start buat sangat rajin ini olang..

juadah pagi raya keluarga saya adalah 

1. Nasi dagang (sila lihat foto bg yg tak kenal mkanan ini..hihihi)
2. Kek karamel ( sila rujuk foto di bawah untk mengenali dan merasai sedapnya kek ini)
3. Puding balkis ( ( ini lagi la kena tgk foto kalau nk kenal balkis tu sape..cik mek molek kah.hiihi)
4. Kek coklat ( ini ada org bg, so potong dan hidang je :) foto takdak..maaf. tapi sedap:)





                        foto 1.. hanya gulai ayam untk nasi dagang...







    foto 2.. lagi2 kek karamel... nasibbaik ko sedap








               hahaha. foto 3.. ni lah balkis nya.. senget pulak balkis dio..aduyaiii.. tapi takpela... janji sodap dimakan..



ok.. foto2 itu bukan rekaan ya. itu adalah jelas lagi nyata saya buat semua itu..eh eh eh jap..tp nasi dagang bukan sy masak..mama saya masak:) .. yg lain2 tu memang saya masak. 


ok..sesape nk resepi atau nk tempah kek saya yg sedap tuh.. sila call saya..eh yg takde number phone sila mintak..salam hari raya semua:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...