Thursday, October 21, 2010

Jalan jalan di Bandung 1

korang pernah tak rasa tetibe takde mood nk tulis entry bila tetiba page menulis sudah dibuka.. pernah tak rasa? pernah tak? :) sy tgh mengalaminya sekarang ini.. tp terasa kejap nk tulis, kejap taknak.. eh, mengada la ko.. pergi main jauh2 sana..shuh shuh..

ok.. mula mula kasi ku cerita bab perasaan teruja: Bandung mmg syurga soping..


berlepas dari LCCT jam 950pg waktu Malaysia. sesampai disana jam 1050 pg waktu Indonesia.. perjalanan mengambil masa 2 jam di udara.. ha, pelik ko nape korang kira2 jadi sejam je, padahal 2 jam.. waktu di indonesia lewat sejam dari malaysia.. secara logik berpk tak payah jd pandai matematik pun, mmg 2jam pun perjalanan:p dan tiba di Lapangan terbang soekarno hatta, Jakarta.


sesampai di sana.. transport ke Bandung telah menanti kami. perjalanan dari Jakarta ke Bandung selama hampir 4 jam perjalanan angkara macet ( jammed). sgt penat rasanya. sampai di Bandung, hujan turun dengan lebatnya.. di Bandung, petang malam hujan.

check di Hotel Patradisa di jalan wakencana.. ( buat2 ingat) berdepan dengan pusat pemerintahan kota Bandung. malam tu bantai ada konsert pulak kat situ.. sesak bangat jalan dengan hujan.. tp pengalaman berjalan dalam hujan pulang dari kedai makan ke hotel, mmg tak dpt dilupakan.. kat KL pun tak buat cmtu..hahahah.. ok.. selesai sudah cerita hari pertama di bandung.. sambung esok di entry seterusnya.. nantikan...:)


sila lihat foto2 yg dipamerkan bg mengambarkan keadaan sebenar:)
di Soekarno Hatta Airport, jakarta



sepanjang perjalanan dari Jakarta ke Bandung




Kota Bandung yg hujan




Hotel Patradisa, bandung




:)

1 comment:

AbduL QaDir said...

Askum. Mcm mana yek nak booking hotel Patradisa tu? Lokasi dia tak nampak kat Google Map/Earth...yg ada Patradisa kat Jalan Hj Mohd Iskat, bukan jalan Watsukencana tu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...